Проблема, мета та завдання МО

 

на 2018/19 навчальний рік

 

 

 Проблема: «Ефективне впровадження в навчальний процес початкової школи принципів та засад НУШ»

Мета: оцінити перспективні можливості впровадження засад НУШ в навчальний процес, якісно організувати процес здобуття освіти учнями в умовах реформування початкової освіти.

Завдання:

·        вивчення документів, що регламентують роботу в НУШ;

·        підвищення теоретичного та практичного рівня вчителів з питання «Нова українська школа» (обмін досвідом, відвідування майстер-класів, перегляд вебінарів)

·        пошук шляхів впровадження підходів НУШ в навчальний процес 2-4 класів;

·        (незважаючи на те, що НУШ стартує лише у цьому році, ми вважаємо доцільним використовувати в практиці роботи з учнями 2-4 класів, що закінчуватимуть навчання за програмою та стандартом 2011 року, елементів НУШ)

·        розміщення власних методичних розробок за НУШ на сайті нашого методичного об’єднання, тим самим створення Єдиного банку даних «На допомогу вчителю»;

·        аналіз на кінець року ефективності та якості впровадження НУШ, спираючись на характеристики та критерії, зазначені в «свідоцтві досягнень». 

Основні форми організації роботи МО протягом року: круглий стіл, обговорення, творчі звіти, майстер-класи, обмін досвідом, робота в групах та парах, практичні роботи, педагогічні читання.

 

 

 

Динаміка якості освіти з навчальних предметів порівняно з минулим роком

 

Предмет

2014/15

2015/16

Динаміка

Читання

94%

94,8%

+0,8%

Українська мова

74%

79,4%

+5,4%

Математика

73%

76,6%

+3,6%

Природознавство

Навколишній світ

93%

93,2%

+0.2%

 

 

 

Результати річного оцінювання

 

2015/16 навчальний рік

 

Клас

Кількість учнів на кінець року

Рівень навчальних досягнень учнів

Високий

рівень

Достатній

 рівень

Якість %

Середній рівень

Початковий рівень

К-ть

учнів

 

%

К-ть

учнів

 

%

К-ть

учнів

 

%

К-ть

учнів

 

%

2

125

11

8,8

82

65,6

74,4

32

25,6

-

 

3

105

14

13,3

61

58,1

71,4

30

28,6

-

 

4

95

14

14,7

58

61,1

75,8

23

24,2

-

 

 

Всього

39

12

201

61,8

73,8

85

26,2

-

 

 

 

 

Результати ДПА

 

2015/16 навчальний рік

 

№ з/п

Предмет

К-ть

учнів

Результати

Високий

рівень

Достатній рівень

 

 

 

Якість %

Середній рівень

Початковий рівень

К-ть

учнів

%

К-ть

учнів

%

К-ть

учнів

%

К-ть

учнів

%

1

Українська мова

95

30

31,6

39

41,1

72,7

26

27,3

-

-

2

Літературне читання

95

33

34,7

36

37,9

72,6

27

28,4

-

-

3

Математика

95

48

50,5

31

32,6

83,1

16

16,9

-

-

 

Результативність роботи з обдарованими учнями

 

 

 

Прізвище, ім’я учня

Вчитель

Конкурс

Етап

Місце

1

Компанець Олександра

Агаркова В.В.

Міжнародний конкурс ім. П.Яцика

Обласний

1

2

Побережний Микита

Єршова Ю.О.

Міксіке в Україні 

Регіональ-ний

3

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результати участі вчителів у методичній роботі

 

В рамках роботи Херсонської гімназії №1, як опорного закладу, було проведено семінар для слухачів ХАНО, семінар для вчителів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів міста та навчально-методична рада.

 

 

 

Дата

Тема

Вчителі

1

18.11.2015

Семінар для слухачів курсів КВНЗ “Херсонська академія неперервної освіти” з теми “Формування предметних та ключових компетентностей учнів 4-х класів”

Козак О.О.,

Пікуліна Т.Л.

2

16.03.2016

Семінар для вчителів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів міста “Вивчення математичних понять засобами різних педагогічних технологій”

Кравчук О.Ф.,

Вовченко Л.П.

3

28.04.2016

Навчально-методична рада з теми “Виконання програмових вимог з української мови в початкових школах міста Херсона”

Вовченко Л.П.,

Агаркова В.В.,

Бондаренко Н.А.

Богдалова О.О.,

Олейніченко В.В.

 

 

 

 

 

 

 

Також вчителі Кравчук О.Ф., Олейніченко В.В., Богдалова О.О. та Онопрієнко Т.М. популяризують свій досвід через проведення майстер-класів та відео уроки.

 

 

 

ПІБ вчителя

Слухацька

аудиторія

Тема

Кравчук О.Ф.

Обласний семінар

“Від мети учителя до мети учня

ХАНО

“Діяльнісний підхід до уроків читання у початковій школі”

ХАНО

“Особливості роботи з задачами за інноваційною технологією “Росток”

Олейніченко В.В.

Богдалова О.О.

Засідання вченої ради ХАНО, міської вченої ради

“Нестандартно про нестандарт”

Онопрієнко Т.М.

Педагогічні читання

(міський рівень)

Відео-урок “Практичне застосування педагогічної спадщини В.Сухомлинського”

 

 

 

Популяризація досвіду через персональні сайти та блоги

 

ПІБ вчителя

Адреса

Перегляди

1

Кравчук О.Ф.

http://kravchukelena.blogspot.com/

4252

2

Пікуліна Т.Л.

http://pikulina-pedagogue.esy.es/

4146

3

Вовченко Л.П.

http://chomychki.blogspot.com/

5286

4

Амеліна Т.В.

http://tetyana-amelina.jimdo.com/

сайт

5

Козак О.О.

http://olenakozak.blogspot.com/

4890

6

Харинюк О.В.

http://pedagogichnipearls.jimdo.com/

сайт

7

Зуб О.С.

http://shkoluarik.jimdo.com/

сайт

 

 

 

Друкована продукція вчителів

 

У цьому навчальному році 10 членів кафедри представили свої роботи у друкованих виданнях ХАНО, журналі «Відкритий урок», сайтах «Шкільне життя» та «Urok/ua».

 

ПІБ  вчителя

Вид роботи

Назва роботи

Ресурс

1

Онопрієнко Т.М.

Урок

 “Розв’язування вправ і задач на засвоєння таблиці ділення на 5”

Сайт “Шкільне життя”

2

Єршова Ю.О.

Стаття

“Інтелектуальна культура – основа культури мислення молодшого школяра”

Інформаційний вісник освіти ХАНО

3

Кравчук О.Ф.

Серія уроків

“Уроки природознавства з теми “Вода” для учнів 3 класу”

Збірка ХАНО

4

Пікуліна Т.Л.

Стаття

“Розвиток креативності учнів початкових класів у проектній діяльності на уроках природознавства”

Матеріали науково-практичної конференції

Урок

“Атлантичний, Півнично-Льодовтий та Індійський океани”

Журнал “Відкритий урок”

5

Богдалова О.О.

Серія уроків

“Уроки природознавства з теми “Вода” для учнів 2 класу”

Збірка ХАНО

6

Харинюк О.В.

Урок

 “Вирази з дужками. Задачі на дві дії”

Сайт “Шкільне життя”

Урок

“Подовжені м’які приголосні”

Сайт “Шкільне життя”

Урок

“Апостроф”

Сайт “Шкільне життя”

Інтерак-тивна гра

“Великі букви”

Сайт “Шкільне життя”

7

Шуліка О.В.

Стаття

“Взаємозв’язок родини та педагогів у процесі формування моральних потреб молодших школярів за педагогічною спадщиною В.О.Сухомлинського”

Збірник матеріалів

8

Агаркова В.В.

Урок

“Повторення вивченого про дієслово”

Сайт “Urok – ua”

9

Зуб О.С.

Урок

 “Множення чисел 10 і 100”

Сайт “Шкільне життя”

Урок

“Назви птахів”

Сайт “Шкільне життя”

Урок-свято

“Моя школа – рідний дім”

Сайт “Шкільне життя”

Урок

“Неповторність людини”

Сайт “Шкільне життя”

Урок

“Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання довжини відрізків

Сайт “Шкільне життя”

10

Козак О.О.

Серія уроків

“Уроки природознавства з теми “Вода” для учнів 3 класу”

Збірка ХАНО

 

Виступи вчителів на засіданнях методобєднання

 

 

 

ПІБ вчителя

Дата

Тема

1

Пікуліна Т.Л.

27.10.2015

Розвиток креативності учнів початкових класів на уроках в початковій школі

2

Онопрієнко Т.М.

27.10.2015

Огляд новинок науково-методичної літератури

05.01.2016

Удосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів

3

Вовченко Л.П.

05.01.2016

Розвиток комунікативної компетентності учнів на уроках гуманітарного профілю шляхом використання інтерактивних технологій

4

Єршова Ю.О.

05.01.2016

Формування інтелектуальної культури молодших школярів

5

Козак О.О.

05.01.2016

Використання інноваційних технологій в роботі вчителя початкових класів

6

Кравчук О.Ф.

05.01.2015

Діяльнісний підхід до навчання у початковій школі як один зі шляхів упровадження нового державного стандарту початкової освіти

30.03.2016

Розв’язання задач засобами педагогічних технологій

7

Білецька Л.А.

30.03.2016

Нетипові форми організації навчання та їх аналіз

8

Шуліка О.В.

30.03.2016

Виявлення типових помилок у навчанні дітей початкової школи

9

Агаркова В.В.

31.05.2016

Проектна робота учнів на уроках природознавства в початковій школі

 

 

 

 

 

 

 

Виступи вчителів початкової школи на засіданнях педагогічної ради

 

 

 

ПІБ вчителя

Тема

1

Пікуліна Т.Л.

 

 

Кравчук О.Ф.

 

 

Козак О.О.

Я – система ціннісних ставлень, у дорослому житті – успішний сім’янин

 

Інтелектуальна соціалізація учнів в сучасному освітньому просторі

 

Створення соціалізуючого середовища Херсонського гімназії №1 засобами освітніх інновацій

2

Кравчук О.Ф.

Залежність успішності учнів від вибору методів і форм навчання

 

 

 

Результати атестації педагогів

 

6 членів МО у цьому навчальному році пройшли атестацію та здобули (підвищили) відповідні категорії та звання.

 

ПІБ вчителя

Статус

Категорія

1

Вовченко Л.П.

присвоєння

Вчитель вищої категорії, звання “старший вчитель”

2

Єршова Ю.О.

присвоєння

Вчитель 1 категорії

3

Кравчук О.Ф.

підтвердження

Вища категорія, звання “вчитель-методист”

4

Пікуліна Т.Л.

підтверждення

Вища категорія, звання “вчитель-методист”

5

Козак О.О.

присвоєння

Вчитель 2 категорії

6

Амеліна Т.В.

присвоєння

Вчитель 2 категорії

 

 

 

Проходження курсів підвищення кваліфікації

 

ПІБ вчителя

Напрям

1

Вовченко Л.П.

Вихователь групи продовженого дня

2

Амеліна Т.В.

Вихователь групи продовженого дня

3

Козак О.О.

Вихователь групи продовженого дня

 

Позитивні результати роботи МО

 

З думкою про те, що саме самоосвіта є чинником сталого професійного розвитку педагога вчителі кафедри активно долучилися до тренінгів та вебінарів у мережі Інтернет.

 

Назва заходу

Кіл-ть учасників

Примітки

“Освітній простір навчального закладу на базі хмарного сервісу Microsoft Office -365»

15

Пікуліна Т.Л., Онопрієнко Т.М., Вовченко Л.П., Шуліка О.В., Бондаренко Н.А., Єршова Ю.О., Кравчук О.Ф., Зуб О.С., Козак О.О.,

Богдалова О.О., Харинюк О.В., Агаркова В.В.,  Білецька Л.А., Амеліна Т.В. Міштанова В.А.

“Інтерактивна школа творчого вчителя – 2015/16”

5

Онопрієнко Т.М., Пікуліна Т.Л., Козак О.О., Харинюк О.В., Агаркова В.В.

Тематичні вебінари консалтингового центру “Перспектива”

4

Онопрієнко Т.М., Кравчук О.Ф., Шуліка О.В, Зуб О.С,

Вебінари професійного зростання видавництва “Основа”

1

Пікуліна Т.Л.

 

 

 

Також увесь учнівський колектив молодшої школи під керівництвом педагогів взяв участь у Міжнародному проекті «eTwinning» з тем: обмін вітальними листівками до Різдва та Великодня.

 

Новинкою цього року є участь учнів у Міжнародному освітньому дистанційному конкурсі «Олімпіс»  в рамках якого учні виконували завдання з 4 дисциплін: математики, англійської мови, інформатики, біології. Першопрохідцями участі стали вчителі Вовченко Л.П., Зуб О.С., Єршова Ю.О., Кравчук О.Ф., Пікуліна Т.Л.

 

Оскільки вищезазначені конкурси мають фінансове подгрунтя і не всі учні мають змогу бути учасниками, вперше у цьому навчальному році було організовано і проведено олімпіади серед учнів 2-3 класів з української мови, природознавства та математики. Куратором організації та проведення олімпіади стала Онопрієнко Т.М. (керівник МО).

 

У жовтні місяці в рамках проведення Тижня початкової школи новинкою став День відкритих дверей для батьків учнів. Цей захід викликав неабиякий інтерес батьків, які наголосили на тому, що він має стати традиційним.

 

 

 

 

 

Недоліки та проблеми в роботі МО

 

1.     Наявні певні недоліки в роботі вчителів з документацією (недостатньо детально опрацьовані нормативні документи).

 

2.     Не завжди відповідальне ставлення членів МО до вчасного подання методичної звітності.

 

3.     Відсутність участі вчителів МО у фахових конкурсах.

 

 

 

Завдання на наступний 2016/17 навчальний рік

 

1.     Продовжити роботу над проблемою МО: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій для творчої самореалізації вчителя і учня».

 

2.     Детально опрацювати нормативні документи щодо ведення шкільної документації.

 

3.     Взяти участь у фахових конкурсах, продовжити  пропагувати свій досвід роботи на сторінках педагогічної преси та педагогічних сайтах.

 

4.     Продовжити роботу з активізації позакласної роботи з предметів початкової школи.

 

           Робота опорного закладу освіти

початкової школи на 2016 рік

(на базі Херсонської гімназії № 1 Херсонської міської ради)

 

 

 

Повна назва опорного                  Херсонська гімназія № 1

 

закладу освіти                                Херсонської міської ради

 

 

 

 

 

Керівник закладу:                         Устинова Наталя Валентинівна

 

 

 

Координатор:                                  Воропаєва Наталія Миколаївна –

 

                                                            методист методичного кабінету

 

                                                            при управлінні освіти Херсонської міської ради

 

                               

 

Склад ради

 

опорного закладу:                          Лопушинська Наталія Миколаївна –

 

                                                            заступник директора з НВР, вищої

 

                                                            кваліфікаційної категорії, старший учитель,

 

                                                            голова ради;

 

   

 

                                                            учитель - методист Богдалова Олена Олександрівна;

 

 

 

                                                            учитель – методист Кравчук Олена Федорівна;

 

 

 

                                                            учитель – методист Олейніченко Валентина Василівна.

 

 

 

Тема, над якою працює                   Модернізація структури та змісту   

 

заклад:                                                початкової освіти на основі впровадження

 

                                                              інформаційно-комунікаційних технологій

 

 

 

В рамках роботи Херсонської гімназії №1, як опорного закладу, було проведено семінар для слухачів ХАНО, семінар для вчителів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів міста та навчально-методична рада.

 

 

 

Дата

Тема

Вчителі

1

18.11.2015

Семінар для слухачів курсів КВНЗ “Херсонська академія неперервної освіти” з теми “Формування предметних та ключових компетентностей учнів 4-х класів”

Козак О.О.,

Пікуліна Т.Л.

2

16.03.2016

Семінар для вчителів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів міста “Вивчення математичних понять засобами різних педагогічних технологій”

Кравчук О.Ф.,

Вовченко Л.П.

3

28.04.2016

Навчально-методична рада з теми “Виконання програмових вимог з української мови в початкових школах міста Херсона”

Вовченко Л.П.,

Агаркова В.В.,

Бондаренко Н.А.

Богдалова О.О.,

Олейніченко В.В.

 

 

 

Також вчителі Кравчук О.Ф., Олейніченко В.В., Богдалова О.О. та Онопрієнко Т.М. популяризували свій досвід через проведення майстер-класів та відео уроки.

 

 

 

ПІБ вчителя

Слухацька

аудиторія

Тема

Кравчук О.Ф.

Обласний семінар

“Від мети учителя до мети учня

ХАНО

“Діяльнісний підхід до уроків читання у початковій школі”

ХАНО

“Особливості роботи з задачами за інноваційною технологією “Росток”

Олейніченко В.В.

Богдалова О.О.

Засідання вченої ради ХАНО, міської вченої ради

“Нестандартно про нестандарт”

Онопрієнко Т.М.

Педагогічні читання

(міський рівень)

Відео-урок “Практичне застосування педагогічної спадщини В.Сухомлинського”

 

 

 

 

 

 

 

Освітній простір навчального закладу на базі хмарного сервісу Office 365

       Діти більш чутливі до освоєння новітніх технологій, тому педагоги мають постійно самоудосконалюватись, аби не втратити своєї монополії як першоджерела знань і повсякчас підтримувати інтерес школярів до навчання. Три дні вчителі і адміністрація Херсонської гімназії №1 Херсонської міської ради чесно відсиділи за партами, опановуючи сервіси хмарного середовища Офіс 365.

      З вересня 2015 року Херсонська гімназія №1 приєдналася до дослідно – експериментальної діяльності Всеукраїнського рівня «Хмарні сервіси в освіті». Відповідно до програми експерименту на базі гімназії було проведено триденний семінар «Освітній простір навчального закладу на базі хмарного сервісу Microsoft Office 365». Робота з електронною поштою, створення веб-сайтів, «віртуальних учительських та методичних кабінетів», редагування та збереження документів в Інтернеті, обмін миттєвими повідомленнями і проведення веб-конференцій – це далеко не повний перелік переваг, що отримує користувач Office 365. Тренер семінару Іван Стромило, сертифікований учитель-експерт компанії Майкрософт Україна, знайомив учасників заходу з інноваційними продуктами компанії Майкрософт. Іван Миколайович спільно з учителями створював проекти, презентації, редагував документи, допомагав влаштовувати веб-конференції тощо.

     По закінченню семінару всі учасникі отримали сертифікати від компанії Майкрософт Україна.

18  листопада 2015 року на базі Херсонської гімназії №1 продовжив роботу  обласний  науково-практичний семінар для вчителів початкової школи  з теми: «Формування ключових і предметних компетентностей учнів 4-х класів початкової школи». Учителями початкових класів гімназії Пікуліною Т.Л., Козак О.О.  проведено  уроки з природознавства та української мови. Учасники семінару мали змогу простежити, як втілюється компетентністний підхід за вимогами нового Державного стандарту початкової загальної освіти при вивченні предметів різних освітніх галузей. Кравчук О.Ф. залучила слухачів до майстер-класу з теми: «Від мети вчителя до мети учня». Гості гімназії ще раз переконалися, що впровадження компетентнісного підходу у навчання – це засіб формування самостійної творчої особистості. Цей процес неможливий без залучення нових педагогічних технологій, зокрема,  діяльнісного підходу та додаткових освітніх ресурсів. Тільки тоді мета вчителя стане метою учня і забезпечить йому відкриття власної Країни знань.
У заході взяли участь 45 педагогів початкових класів області.

Начальная школа http://nachalka.school-club.ru/about/

Портал дитячої безпеки http://www.spas-extreme.ru/